Aktuální anketa: TOP 10 hudba SF+F seriálů

 

Kontakty



SoundtraCon Team:

Pořadatelem SoundtraConu je organizační tým lidí, který pro Vás ve spolupráci s přednášejícími připravuje program s tématikou filmové hudby. Pokud máte nějaké dotazy, návrhy či nabídky na spolupráci či pomoc s propagací SoundtraConu, napiště nám prosím na tuto kontaktní adresu: soundtracon@sff.cz. Veškerá komunikace s námi, která není cílena konkrétním osobám, ale je určena celému organizačnímu týmu, by měla probíhat přes tuto adresu. Děkujeme.


Kdo jsme? Co máme v týmu na starost? Jak jsme se dostali k soundtrackům a co máme na filmové hudbě nejraději?

E-Wan
Robert Richter
Vedoucí linie
E-mail: e-wan@cswu.cz
Web: Hudba ve Star Wars
Má na starost: tvorbu programu, přednášky, komunikaci s pořadateli FF, organizaci na místě, zahraniční hosty, zábavné večery, propagaci

O sobě a filmové hudbě: Moje první krůčky do světa filmové hudby sahají až do dětství, kdy jsem sledoval televizní seriál Návštěvníci a na kazeťák si nahrával ústřední znělku Karla Svobody. Následovaly italské seriály Chobotnice a Marco Polo s úžasnou muzikou Ennia Morriconeho. Soundtrackům jsem ale skutečně propadl až v roce 1993, kdy jsem v kině zhlédl Jurský park Stevena Spielberga a poprvé uslyšel úžasnou hudbu ve scéně příletu helikoptéry na ostrov Isla Nublar. Tehdy jsem si poprvé počkal na titulky, kdo že to složil tu skvělou hudbu a druhý den běžel a koupil si soundtrack. Pak přišel Schindlerův seznam, Hook, v televizi vysílaný Superman, E.T., klasická Star Wars trilogie na VHS a můj nový hudební idol na příštích několik let byl na světě. Jmenoval se John Williams.

Oblíbení skladatelé: Na mém pomyslném Olympu filmové hudby pochopitelně vládne John Williams, kterého mám rád pro jeho nezapomenutelné hudební motivy a emocionálně bohatou hudbu. Po jeho pravici sedí Jerry Goldsmith se svým působivým vyjádřením atmosféry a hudebními experimenty. Trojici doplňuje thrillerový klasik Bernard Herrmann. Obdivuji též mistra historických eposů Miklóse Rózsu. Fascinuje mě však i velmi svébytná hudba Ennia Morriconeho a Elliota Goldenthala. Hodně blízcí mi jsou Roque Baños, Basil Poledouris a James Newton Howard, z klasiků pak brněnský rodák Erich Wolfgang Korngold. Rád si ale samozřejmě poslechnu i další skladatele.

Oblíbené soundtracky: The Star Wars Trilogy, Star Trek: The Motion Picture, El Cid, Vertigo, E.T. The Extra Terrestrial, Ben-Hur, Hook, Alien, Schindler's List, Psycho, Close Encounters of the Third Kind, Il buono, il bruto, il cattivo, Marco Polo, The Omen, Jaws, La piovra, Raiders of the Lost Ark, Superman, Basic Instinct, Spellbound.


Anthony
Michael Přenosil
Zástupce vedoucího linie
E-mail: m.prenosil@centrum.cz
ICQ: N/A
Web: N/A
Má na starost: ankety, soutěže, přednášky, organizaci na místě, stránku na Facebooku

O sobě a filmové hudbě: Láska k filmové hudbě u mě začíná už v dávných dobách mého dětství v osmdesátých letech. Tehdy šlo spíše o podvědomou inklinaci k tomuto hudebnímu žánru: věčně jsem si pobrukoval melodie z filmů a hudba pro mě byla velmi důležitou složkou filmu, často právě kvůli ní jsem se na nějaký film zašel podívat. Počátkem devadesátých let už se tento zájem o soundtracky stal velmi uvědomělým a systematickým. První soundtrack, který jsem si koupil byl Hook od Johna Williamse, pak už jsem si doplňoval sbírku jak se dalo. V oblasti hudby jsem velmi jednostranně zaměřen, kromě soundtracků (až na výjimky) nic neposlouchám, zato filmovou hudbu poslouchám kdykoli a kdekoli se to jen dá. Můj dosavadní nejsilnější soundtrackářský zážitek byl koncert v Úbedě v roce 2008, kde si svá díla dirigovali např. John Scott, Roque Banos, Fernando Velázquez, Joel McNeely nebo Bruce Broughton. A Patrick Doyle tu zazpíval Non nobis domine z Jindřicha V.

Oblíbení skladatelé: John Williams, Jerry Goldsmith, Hans Zimmer, Michael Giacchino, Alexandre Desplat, Roque Banos, Marco Beltrami, Ennio Morricone, Patrick Doyle, Georges Delerue, John Powell, James Horner, James Newton Howard, Howard Shore, Alan Silvestri, Basil Poledouris, Rachel Portman, John Ottman, Brian Tyler.

Oblíbené soundtracky: Stargate, Young Sherlock Holmes, Little Princess, Crouching Tiger Hidden Dragon, CutThroat Island, Joe Versus the Volcano, Braveheart, Apollo 13, Legends of the Fall, Basic Instinct, Under Fire, The Mummy, The 13th Warrior, Outbreak, Aliens, Signs, The Village, Fly Away Home, Lawrence of Arabia, L´enfant des loups, Medal of Honor, Dances with Wolves, El laberinto del fauno, Schindler´s List, Jaws, Hook, E.T., A.I., Harry Potter 3, Romeo + Juliet, The Mummy Returns, Polar Express, Hannibal, The Last Samurai, The Princ of Egypt, The English Patient, The Lord of the Rings 1-3, Silence of the Lambs, Bourne Supremacy, Bourne Ultimatum, Conan the Barbarian, Battlestar Galactica 1-4, X-Men 2, The Core, Hard Rain, Gattaca.


Fighter
Michal Ulvr
Webmaster
E-mail: michal.ulvr@centrum.cz
ICQ: 313-042-672
Web: Bill Conti's Fan Pages / Victor Young's Web / IMAX Soundtracks Database
Má na starost: webové stránky, reporty, grafiku, propagaci

O sobě a filmové hudbě: Snad jako každý kluk jsem zbožňoval filmy jako Barbar Conan, Planeta Krull, Superman, Hvězdné války, Indiana Jones, Rocky atd. Hudbu jsem sice vnímal, ale tehdy mě spíš zajímal film jako takový. Později jsem se náhodou dostal k soundtracku Conan the Barbarian od B. Poledourise a Star Wars Ep. 4, 5 a 6 od J. Williamse. Od té doby jsem začal objevovat další a další skladatele a ani po těch 8 letech se filmové hudby nemůžu nabažit. Dokáže vyjádřit věci, které slovy vyjádřit nejdou a hlavně má stále čím překvapit. Mezi můj nejoblíbenější žánr patří hudba z westernů, z nichž nejvýraznější je IMHO tvorba těchto skladatelů: Ennio Morricone, Carlo Rustichelli, Luis Bacalov, Francesco De Masi, Bruno Nicolai, Alessandro Alessandroni, Vasco Vassil Kojucharov, Angelo Francesco Lavagnino, Pierro Piccioni (spaghetti westerny) a Alfred Newman, Max Steiner, Dimitri Tiomkin, Jerry Fielding, Hugo Friedhofer, Jerry Goldsmith, Elmer Bernstein (klasické westerny). Nicméně velmi rád si poslechnu cokoliv, zejména pak z polské, asijské i české (tuto převážně z 80. a 90. let) filmové hudby.

Oblíbení skladatelé: Basil Poledouris, Alan Silvestri, Ennio Morricone, Craig Armstrong, Jerry Goldsmith, Bill Conti, Victor Young, John Scott, Lee Holdridge, Ondřej Soukup, Michal Lorenc, Krzesimir Debski, Guido & Maurizio De Angelis, Alfred Newman, Stephen Warbeck, Klaus Badelt.

Oblíbené soundtracky: The Time Machine, The Last of the Mohicans, The Good the Bad and the Ugly, Conan the Barbarian, The Karate Kid, Mists of Avalon, Rocky, L'Expedition of Jules Verne, Lair, A Better Tomorrow, Star Wars Ep. 5, Superman, The Big Country, How the West Was Won, Band of Brothers, Princess Mononoke, Shane, Ogniem I Mieczem, Braveheart, La Revolution Francaise.


Kalidor
Rudolf Kučera
E-mail: rudakucera@seznam.cz
ICQ: N/A
Web: N/A
Má na starost: propagaci, prezentace programu, organizaci na místě

O sobě a filmové hudbě: K filmové hudbě jsem se dostal skrze hudbu vážnou, která se mě pár let držela jako klíště. To jsem ale ještě něvěděl, že je pouze branou k hudebnímu žánru pro mě mnohem osudnějšímu. Prvním klíčovým krokem, který mi otevřel dveře filmové hudby, bylo zakoupení kompilace filmové hudby - The Best of Ennio Morricone. Důvodem byly vzpomínky z dětství na seriály s velice poutavou hudbu - Marco Polo a Chobotnice. Potom už to šlo z kopce. K Marcu Polovi a Chobotnici se přidaly Red Sonja (odtud Kalidor), další kompilace Morriconeho, ale také soundtracky dalších skladatelů filmové hudby.

Oblíbení skladatelé: Ze všech skladatelů mě nejvíc dojímá hudba italského skladatele Ennia Morriconeho. Tento skladatel již léta má můj hluboký obdiv, avšak i další italští skladatelé si mě získali svými soundtracky - bratři Angelisovi, Stelvio Cipriani, ve Francii to byli Francis Lai, Vladimir Cosma. Skladatelů, které rád poslouchám je řada - Basil Poledouris, Jerry Goldsmith, John Williams, Wojciech Kilar..... Ale je ještě jedna filmová hudba, která svou krásu neměla moc šancí prodat, a to je hudba českých velikánů - skladatelů filmové hudby jakými byli třeba Luboš Fišer a Zdeněk Liška. O co měli tito skladatelé větší smůlu, že u nás nebyl trend vydávat a prodávat soundtracky, o to je jejich hudba vzácnější a nabitější emocemi. Leckteří světoví skladatelé by jim jejich skladatelský um mohli závidět.

Oblíbené soundtracky: La Piovra, La Moglie Piu'Bella, La Disubbidienza, White Dog, Red Sonja, Chaplin, Il Cacciatori Di Navi, Passion (P.Gabriel), Long Walk Home, Crash (M.Isham), March of the Penguins (A.Wurman), Perfume: The Story of a Murderer.



Bývalí členové týmu

Littleborg
Nikola Bojčev

O sobě a filmové hudbě: Jsem na poli filmové hudby doslova benjamínkem. Že existuje, vím už řadu let, ale kromě občasného poslechu těch známých kousků jako Gladiator, Stroj času nebo Skála jsem jí nevěnoval víc pozornosti. To až v posledních dvou letech. Počáteční deficit se snažím dohánět, ale je to úkol skoro nadlidský. Nicméně kamarádi znalci soundtracků mě dostatečně zásobují a nutí doplnit si vzdělání. Za to jim patří velký dík.

Oblíbení skladatelé: Vybrat nejoblíbenější skladatele... to je velký oříšek. Co mě napadlo jako první? Takovou nejsvětější trojicí jsou teď zřejmě John Williams, Jerry Goldsmith a Hans Zimmer. I když postupem času získávají stále větší konkurenci, jak objevuju další a další zajímavé soundtracky. Namátkou, koho si rád poslechnu: Ennio Morricone, Basil Poledouris, Howard Shore, James Newton Howard, Brian Tyler, Steve Jablonski, Bernard Herrmann, Michael Giacchino,...

Oblíbené soundtracky: Atonement, Jaws, Star Trek: The Motion Picture, Star Trek II: The Wrath of Khan, Star Trek (2009), Superman, How To Train Your Dragon, Stardust, The Time Machine, Inception, The Island, The Prince of Egypt, Conan the Barbarian, Children of Dune, The Lord of the Rings 1-3,...


Salla
Mirka Plachá

O sobě a filmové hudbě: Moje fascinace začala na základní škole se seriálem Akta X a seznámením se s Hvězdnými válkami, takže první jména, která jsem znala, byla Mark Snow a John Williams. Po objevení vynálezu jménem walkman jsem se bavila přehráváním hudby z filmů nahraných na VHS na MC (Star Wars, Waterworld…). Nejsem sběratelem soundtracků, ani se nenutím poslouchat něco, co mě nezaujme. Fascinuje mě fungování hudby ve spojení s obrazem. Moje heslo vždy bylo, že soundtrack bez znalosti filmu postrádá to nejdůležitější. Snad proto nepíši ani nečtu recenze na soundtracky a nemám ráda hvězdičkové hodnocení. Vyhledávám koncerty filmové hudby, protože živé produkci se nic nevyrovná. Navíc jsem si domů pořídila pianino, nakoupila spoustu not a snažím se vzdělat i své sousedy.

Oblíbení skladatelé: John Williams, Hans Zimmer, Bear McCreary, Murray Gold, Basil Poledouris, David Arnold, Dong Jun Lee, Clint Mansell, John Powell, Danny Elfman, Michael Giacchino a mnoho dalších.

Oblíbené soundtracky: Star Wars (komplet), Battlestar Galactica (komplet), Doctor Who (komplet), Indiana Jones and the Last Crusade, Bourne Supremacy, Jurassic Park, Equilibrium, Inception, 2009: Lost Memories, Conan, Starship Troopers, The Rock, Gladiator, Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, Mononoke Hime, Stargate, Independence Day, How to Train Your Dragon, The Time Machine, The Pirates of Caribbean, The Fountain, Corpse Bride, The Nightmare Before Christmas, Waterworld a další.


Geoffrey
Tomáš Vlček

O sobě a filmové hudbě: K filmové hudbě jsem nevědomky přilnul již v útlém věku, naplno a se zápalem jsem se jí však začal věnovat teprve tehdy, kdy jsem dozrál do věku, ve kterém jsem dokázal jaksepatří ocenit Pohrdání Jean-Luca Godarda. Delerueho Theme de Camille mi učarovalo jako nic před tím. Mou vášní je film a všechno, co se k němu váže - a filmová hudba v uspořádání jeho světa zastává svrchované místo.

Oblíbení skladatelé: Vzhledem k výše zmíněnému mám přirozeně nejblíže k Georgesi Delerueovi, jemuž jsem vděčný za mnohé. Nejsem vybíravý, ani proti nikomu zaujatý, proto poslouchám cokoliv. Pustím si Michaela Nymana, Wima Mertense i Phillipa Glasse, abych pak plynule přešel ke Korngoldovi nebo Williamsovi. Baví mě ethno Armanda Amara i Petera Gabriela, ale strhnout se nechám i Zimmerem nebo Davidem Julyanim. Mám rád současnou filmovou hudbu, ale tu minulou ještě raději. Morricone mě nepřestává - ani po všech těch letech - překvapovat... a tak by se dalo pokračovat ještě hodně, hodně, hodně dlouho, filmová hudba je totiž skutečně přepestré zřídlo.


Meridius
Tomáš Zemler

O sobě a filmové hudbě: Filmová hudba mě začala zajímat během sledování filmů jako jsou Hvězdné války, Indiana Jones nebo Skála. Revenge of the Sith byl vůbec prvním soundtrackem, který jsem si koupil. Když jsem zjistil, že filmová hudba není jen Zimmer a Williams, začal jsem objevovat neskutečně pestrý svět, který za jeden život prostě nelze prozkoumat celý.

Oblíbení skladatelé: Harry Gregson-Williams je už delší dobu můj favorit. Umí elektroniku, kombinaci i klasiku. Úžasný chlapík. Následuje ho božský John Williams, Hans "Synťák" Zimmer, multiinstrumentalista Brian Tyler, kouzelný Patrick Doyle, geniální Jerry Goldsmith a taky spolehlivý James Newton Howard. Ze zlaté doby Hollywoodu obdivuji hudbu Miklóse Rózsy a Ericha Wolfganga Korngolda. Bez nich by to prostě nešlo.

Oblíbené soundtracky: The Empire Strikes Back, Kingdom of Heaven, The Last Samurai, The Rock, The Promise, Children of Dune, El Cid, Transformers, Star Trek: TMP, Frankenstein, Lady in the Water, Conan the Barbarian, Armageddon, The Dark Knight.



 

FF baner